Sunday, January 8, 2012

Kau pergi Jua...

KAU PERGI JUA..

TANGGAL 25 11.2011,aku kehilangan insan yang paling aku sayang...iaitu ibu aku ..masih terdengar suara .. masih ternampak d setiap ruang mata .. masih membayangkan emak masih ada bersama aku..
Nanum ini la hakikat yang harus aku terima yang emak telag pergi buat selamanya.. TUHAN lebih menyanyangi beliau.. mungkin sekarang waktu beliau esok2 akan tiba waktu untuk kita semua.. semua tu telah tertulis.
Aku ingat lagi pada 24 .11.2011 hari gaji.. aku ambik off petang kononnya nak setelkan segala bill n bayar semua hutang2. pada sebelah petangnya.. aku n anak buah aku membakar ayam..konon malamnya nak makan besar la.. emak aku nie bukan jenis yang suka nak makan d kedai,setelah semua siap aku sediakan..pada waktu mangrib aku n kakak aku makan laa beramai2.. selesai makan .. emak solat mangrib.. akak aku balik ke umah mereka, tinggal aku dengan anak2 buah n emak.. macam biasa.. bila malam aku akan tengok tv d atas .. mak akan duduk dalam bilik hanya duduk d atas sejadah sehingga selesai solat isyak..setelah dia selesai solat dia sempat lagi ngemas pinggan mangkuk..aku seperti biasa setelah abis tengok tv cerita my princess aku masuk balik untuk tido,aku sempat lagi besembang dengan emak.. last2 aku tertido.. dalam pukul 10.50 emak kejutkan aku.. katanya bagunla kepala mak sakit sangat..biasa kalau emak sakit dia x pernah kejutkan aku..aku picit kepala dia, katanya x tahan sakit sangat.. aku pujuk dia ajak pergi hospital.. biasanya,kalau sebut hospital memang akan pernah nak pergi.. tapi malam tu agaknya dia sakit sangat.. aku suh anak buah aku call akak aku suh balik..aku terasa macam lama sangat nak sampai.., padahal bukan jauh mana pon.. keadaan mak makin teruk.. masuk bilik air banyak kali.. sampai kan macam ada sesuatu yang menganggu meracau..2..bila akak aku sampai.. mak makin teruk muntah angin.. makin laman kamin x boleh nak becakap.. bila akak aku tanya ayat yang terakhir yang dia sempat jawap sebelom dia kome..MAK SAKIT SANGAT...selepas itu terus dia jer.. aku dengan akak ajar mengucap..kamu berusaha nak membawa emak ke spital.. betul laa kata org bila org sakit niee .. sangat x berdaya untuk kita nak mengangkat..
  abg ipar aku bawak mak g spital.. aku tinggal nak kena jaga anak buah aku yg 3 org nie.. masa tu laa aku call akak n abg aku bagi tahu yang mak sakit...dengan air mata yg bercucuran..aku pergi jugak ke hospital .. aku nekad tinggal je anak buah aku kat umah,hati aku x tenang.. setelah tiba d hospital aku berjumpa dengan MA yang duty ..kata nyaa mak aku nak d bawa ke hoshas.. aku redha je kalau itu boleh menyelamatkan emak aku, aku gagahkan jugak masuk tengok mak kat bilik kecemasan.. sedihnyaa hati hanya tuhan je yang tahu.. setelah DR membuat lawatan... Dr kata memang mak x ada harapan.. tunggu masa je.. lagu hancur hati aku.. aku meraung d tepi tempat mengunggu..d kecemasan.. sehingga kul 1. lebih mak d pindah ke wad biasa.. tekanan darah mak sangat tinggi..Dr kta x perlu d bawa ke temerloh lagi.. aku redha..d dalam wad .. misi2 suh jangan tinggalkan mak.. jaga n terus baca yasin.. aku stay kat wad sampai kul 5 pg.. n aku balik umah kejap masak tuk anak2 buah.. dalam kul 7 aku g semula ke wad.. aku tengok mak dah ok sikit... tekanan darah dah stabil.. nampak macam ada perubahan.. d sebabkan aku terlalu penat aku berehat sebentar d kerusi..sehinga jam 9.20 pagi anak buah aku call mintak aku masuk tengok mak.. waktu tu aku tengok mak dah senyap je tiada lagi dengkuran.. tiada lagi wajar yang ada pada badan n hidung dia..dan misi pon kata ajar mengucap cepat..masa tu hanya tuhan je yang tahu terasa nak betempik d dalam wad tu.. sedih yang tak terhingga..tuhan akhirnya kau jemput jugak emak ku kembali kepadamu.. tepat jam 9.30 pagi sah mak telah kembali kepada penciptanya.. d hari jumaat yang indah..kesedihan yang x terhingga .. sehingga sekarang masih terasa kehilangan.. emak.. semoga emak d tempatkan bersama orag2 yang beriman. d d masukkan d dalam syurga.. amin.. al_fatihah untukmu emak.
AL-FATIHAH.

No comments:

Post a Comment