Wednesday, January 11, 2012

Belajar dan terus belajar..
 
kalau d sebut pasal bejalar.. rasanya aku dah lama tinggalkan zaman persekolahan..
tapi dalam untuk mencari ilmu belajar x perlukan waktu cuma rajin dengan malas je..
kalau d mintak aku sambung belajar d sek.. memang akan aku tarik diri dengan sendirinya.. tapi dalam bab ugama aku harus ters memperbaiki diri..
Dulu masa zaman kanak2 rajin sangat nak mengaji .. walaupon sek x tinggi tapi mengaji x tinggal sebab arwah ayah garang.. kalau x pergi, alamatnya ada laa yang cucuh biji mata dengan rotan.. agaknya kalau arwah aku masih hidup macam mana laa aku skang.. itu laa kisah lama kan.
 sekarang bila dah berusia begini baru laa belajar balik .niat nak meneruskan mengaji dah lama cuma masa yang x menginzinkan.. skang niee boleh pulak ada masa ke x kena redah jugak demi untuk pandai..dalam belajar tu kadang terasa macam nak menagis je sebab x pandai n sering d tegur oleh iman.. adoi laa kadang terasa macam ala bosan la...malas dah nak g .. tapi bila fikirkan balik niat utama aku harus kuat dalam meneruskan segalanya.. kena tahan.. malu jangan cerita laa.. 
Ya allah kau berkatilah dan permudahkan lah segala urusan ku ya allah..sesungguhnya aku terlalu leka dalam meneruskan kehidupan d dunia.. 
TUhan kau bimbinglan hambamu ini dan kau rehdai lah apa jua yang hambamu ini lakukan.. terangkan hatinya..permudahkan segala urusanya.. Ya ALLAH.

No comments:

Post a Comment